Rizsrakéta vezetés

Új Honda népautó a láthatáron

Egyelőre a forma jogi védelméhez szükséges nyilvános vázlatokról ismerjük az újdonságot, amely a Honda City rövidebb, ötajtós változatának látszik.

A Honda már eddig is számos modellt épített a Honda Jazz műszaki alapjaira. Ilyen a nálunk is ismert HR-V, és a délkelet-ázsiai WR-V szabadidőautó, a City, Ballade, Greiz és Grace néven is forgalmazott kis szedán, egy egyterű Freed néven, sőt, Kínában Giena típusjelzéssel gyártanak hosszú, ferdehátú ötajtóst is.

Nem tudni, hogy ez utóbbihoz van-e köze a vázlatokon szereplő új változatnak. De az jól látható, hogy a legtöbb karosszériaelem a tavaly bemutatott, legújabb Honda City-ével egyezik meg. A hátsó kerekek mögötti rész kialakításán valamelyest azért látható – leginkább profilból – hogy valószínűleg már a kész szedánból kellett kiindulniuk a tervezőknek. Az összhatás mégis inkább célszerűen unalmas, mint borzasztó.

A végeredmény tulajdonképpen hiánypótló: a Civic, amelyet elsősorban az amerikai piac igényei szerint terveztek, jól megnőtt az utóbbi években. A Jazz pedig egyrészt elég drága, másrészt az egyterű-forma nem minden piacon népszerű. Alighanem ez hívta életre az ötajtós City-származékot.

Műszaki szempontból valószínűleg nem lesz érdemi különbség a szedánhoz képest. Azaz várhatóan ebbe a típusba is az ezres turbós háromhengeres kerül 122 lóerővel, amelyet Európán kívül egyébként a Jazz-be is szerelnek.

Nem tudni, hogy a Hondának vannak-e tervei a típussal Európában. De egyáltalán nem lepődnénk meg rajta, ha a Cityhez hasonlóan ez a típus is inkább csak Ázsia egyes részein lenne elérhető. Mivel ott a Honda egyébként is jóval erősebb piaci szereplőnek számít a személyautók piacán, mint nálunk.

Forrás: https://totalcar.hu/magazin/hirek/2020/02/20/uj_honda_nepauto_a_lathataron/